Against the Storm – zapowiedź

Zaplanowane na 2022 rok wydanie gry Against The Storm pozwoli nam wcielić się w postać wicekróla działającego na zlecenie swojej monarchini. Naszym zadaniem będzie systematyczne wznoszenie nowych osad i miasteczek, które poprzez zajmowanie coraz to większych obszarów zapewnią surowce do odbudowy i rozbudowy cytadeli, która jako jedyna jest w stanie zapewnić bezpieczeństwo mieszkańcom krainy, przed sezonowo powtarzającymi się, niszczycielskimi burzami.

Pogoda w tym fantastycznym świecie nie jest przychylna dla osadników. Stałe opady deszczu i ich sezonowe nasilenie potrafią zniweczyć każdy wysiłek. Rozrastający się las zdaje się nie do pokonania. Jako wicekról podejmujemy wyzwanie zorganizowania dostaw surowców w tym stale zmieniającym się środowisku. Stawiamy kolejne i kolejne osady, odkrywając wciąż i wciąż nowe zasoby i surowce. Każde z postawionych przez nas miasteczek różni się od poprzedniego.

W Against The Storm prowadzimy rozgrywkę od jednej nawałnicy do kolejnej w sezonach, które pożytkujemy na budowanie coraz to nowych osad i łańcuchów produkcyjnych. Jedna rozgrywka trwa około 2 godziny, w których to powinniśmy zmaksymalizować dostawy zapasów wymaganych od nas przez władczynię. Ten stworzony przez nasze rodzime studio city builder charakteryzuje i wyróżnia rozgrywka typu roguelite.

Zamieszkujący postawione przez nas osady mieszkańcy dzielą się na ludzi, inteligentne bobry i jaszczuro-ludzi. Każdego z nich wyróżniają inne cechy. Gdy bobry świetnie spisują się w pełnieniu funkcji pracowników do cięższych zadań, jak karczowanie lasu, tak i pozostałych mieszkańców charakteryzują inne umiejętności. Każda z tych działających wspólnie ras ma jednak inne zapotrzebowania na rozrywkę, inne predyspozycje kulinarne oraz wymagania, jak zapewnienie dachu nad głową czy minimum luksusu. Sprawne wykorzystanie zdolności każdej z nich pomaga w szybszym rozwoju osady i zorganizowaniu większych dostaw do stołecznego miasta.

Gdy dostarczone przez nas surowce w celu rozbudowy cytadeli są permanentne, to budowane miasta ulegają zniszczeniu przez nawałnicę. Mamy tylko trzy sezony, zanim znów zmieni ona obraz świata. Budujemy więc kolejne małe miasteczka, dopóki nie dostarczymy wszystkich materiałów niezbędnych do zapewnienia bezpieczeństwa mieszkańcom Smouldering City, miasta, które jako jedyne jest w stanie oprzeć się nieprzychylnej aurze.

Against the Storm zostało zaprojektowane w trójwymiarowej, odrobinę kreskówkowej otoczce i przedstawione graczom z lotu ptaka. W stale zmieniającej się konstrukcji świata mamy nikłe szanse na powtórzenie się mapy, przez co trudno o powtarzalność rozgrywki. Zmienne są również napotykane przez nas wyzwania, które znów pozwalają na świeżo spojrzeć na każdą rozpoczętą od nowa rozbudowę. W grze naszym jedynym przeciwnikiem jest pogoda, z którą zwycięstwo zdaje się być niemożliwe do osiągnięcia. Choć poddanie się nie wchodzi w grę, to rozgrywka zmusza nas do stałej adaptacji do stale zmieniających się warunków zastanego środowiska. Against The Storm potrafi sprawnie wymusić na nas konieczność eksploracji mapy. Także szybkiego podejmowania decyzji i jak najszybszego rozwoju budowanych przez nas osad, zanim przyjdzie burza.